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Cognitive processes in learning chiropractic skills: the role of imagery

The role of imagery in learning a chiropractic adjustment was examined. Thirty students from C.M.C.C. were randomly divided into two groups and exposed to two different types of imagery. The first group mentally rehearsed performing the adjustment, and the second group imagined the spine and the positive outcome of the adjustment. Subjects’ ability to perform the adjustment was assessed before and after exposure to the imagery. The performance of the group who imagined the spine improved significantly more than the group who mentally rehearsed the adjustment. In addition, students were questioned on the types of imagery they spontaneously use in learning new chiropractic techniques. Implications for chiropractic education are discussed. (JCCA 1986; 30(4):195-199)
Key Words: cognitive processes, imagery, chiropractic, education

On examinera le rôle de l’image mentale dans l’étude de l’ajustement chiropratique. Trente étudiants de C.M.C.C. furent divisés, au hasard, en deux groupes et soumis à deux différentes sortes d’images mentales. Le premier groupe pratiqua mentalement un ajustement et le second imagina la colonne et le résultat positif de l’ajustement. La capacité des étudiants à pratiquer la manipulation fut évaluée avant et après avoir été soumis aux images mentales. La performance du groupe qui avait imaginé la colonne présentait une amélioration significative sur le groupe qui avait pratiqué mentalement l’ajustement. De même, on questionna les étudiants sur les sortes d’images mentales qu’ils utilisent spontanément pour apprendre les nouvelles techniques chiropratiques. On discuta les implications de l’éducation chiropratique. (JACC 1986; 30(4): 195-199)
Mots-clés: cognitif, procédés, image mentale, chiropractie, éducation

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