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Analysis of the relationship between program design and professional practice in CMCC’s undergraduate chiropractic program

This study examines the linkage between education and professional practice. Using a consumer-based retrospective survey, alumni from the 1993 to the 1998 CMCC graduating classes were asked to evaluate how well they believed that their undergraduate program had prepared them for professional practice. Alumni responses were collected under the overall category of preparation for practice, and also under the more specific categories of appropriateness of course content, appropriateness of time allocation, and ‘unnecessary’ repetition of content. Findings from this study showed that, overall, the CMCC undergraduate chiropractic program prepared its students well for professional practice and, where more specific program concerns were identified, modifications may be called for across a multitude of data variables. This study shows that a retrospective analysis based on the experiences and reflections of the CMCC alumni of their program presents a reliable and valid method for curriculum review. The data collected support the assumption that a linkage exists between undergraduate education and professional practice. (JCCA 2000; 44(4):230–244)
Key Words: professional, alumni, program, curriculum, content, time, repetition, continuous improvement

La présente étude vise à analyser le lien entre la formation et la pratique professionnelle. Dans une enquête rétrospective fondée sur les consommateurs, on a demandé aux diplômés du CMCC des cohortes de 1993 à 1998 d’évaluer la qualité du programme de premier cycle du point de vue de la préparation à la pratique professionnelle. Les réponses ont d’abord été classes dans la catégorie générale de la préparation à la pratique, puis dans des catégories plus précises, soit la pertinence du contenu des cours, l’attribution du temps et les répétitions « inutiles » de contenu. Dans l’ensemble, les résultats de l’enquête montrent que le programme de premier cycle du CMCC prepare adéquatement les étudiants à la pratique professionnelle; quant aux points laissant à désirer, des modifications pourraient être apportées à une foule de variables. L’étude montre qu’une analyse rétrospective reposant sur l’expérience et les réflexions des diplômés du CMCC constitue une méthode fiable et valable de révision du programme. La collecte de données étaye l’allégation selon laquelle il existe un lien entre la formation au premier cycle et la pratique professionnelle. (JACC 2000; 44(4):230–244)
Mots-clés: professionnel, diplômé, programme, programme d’études, contenu, temps, répétitions, amélioration continue

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