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Concussion knowledge among Sport Chiropractic Fellows from the Royal College of Chiropractic Sports Sciences (Canada)

Objectives: The objective of this study was to investigate the degree of knowledge that sports chiropractors have in regard to concussion diagnosis and management.
Methods: A concussion knowledge survey was administered to Sport Chiropractic Fellows of the Royal College of Chiropractic Sports Sciences – Canada (RCCSS(C)) (n=44) via SurveyMonkey.com.
Results: Sports chiropractors scored statistically higher on the survey when compared to chiropractic residents (mean =5.57 vs. 5.25; t=2.12; p=0.04) and to fourth year chiropractic interns (mean = 5.57 vs 5.2; t=2.45; p=0.02). Additionally, with our modified scoring, the sports chiropractors scored 85.3%. A few knowledge gaps were identified in the sample population.
Conclusion: Sports chiropractors demonstrated the skills and knowledge to diagnose concussion and excel at identifying the definition and mechanism of concussion, but knowledge gaps regarding diagnosis and management of concussion were found in the sample population.

Objectif : Cette étude visait à examiner le degré de connaissance des chiropraticiens du sport sur le diagnostic et le traitement de la commotion.
Méthodologie : On a mené un sondage sur les connaissances sur la commotion auprès des chiropraticiens du sport associés du Royal College of
Chiropratique Sports Sciences – Canada (RCCSS(C)) (n = 44) via SurveyMonkey.com.
Résultats : Le score des chiropraticiens du sport était statistiquement plus élevé que celui des résidents en chiropratique (moyenne = 5,57 c. 5,25; t = 2,12; p = 0,04) et celui des internes de quatrième année du programme d’étude en chiropratique (moyenne = 5.57 c. 5.2; t =2,45; p = 0,02). Par ailleurs, en utilisant notre méthode de cotation modifiée, on a obtenu un score de 85,3 % chez les chiropraticiens du sport. Quelques lacunes de connaissances ont été observées dans la population dans l’échantillon de population.
Conclusion : Les chiropraticiens du sport possédaient les connaissances et les compétences nécessaires pour diagnostiquer la commotion et se distinguaient en définissant la commotion et en expliquant son mécanisme. Mais des lacunes de connaissances sur le diagnostic et la prise en charge de la commotion ont été observes dans l’échantillon de population.

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