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The move towards research in the health professions: A comparison of Chiropractic and Physiotherapy

This paper compares the efforts of physiotherapy and chiropractic to move towards the development of a scientific body of knowledge through research. The history of both professions is discussed with particular reference to the education of the clinical practitioners and the educational faculty. Four cited factors contributing to the paucity of research in chiropractic, namely anti-scientific elements in philosophy, lack of suitable role-models, lack of funds and lack of understanding of research methodology are also seen as barriers to physiotherapy research. These obstacles are discussed; in the light of the strategies being employed by both professions to deal with this issue and their success or otherwise. It is stressed that research by members of both professions is fundamental to ensure professional survival. Solutions are principally concerned with increasing the research output from those institutions which educate future professionals. This new generation will likely ensure that the professions are soundly based on scientific principles. The paper considers, therefore, the pre-professional curriculum primarily, although not exclusively, from a Canadian perspective. (JCCA 1988; 32(1): 17-22)
Key Words: physiotherapy, chiropractor, education, manipulation

Cet article compare les efforts de la physiothérapie et de la chiropraxie pour assurer le développement d’un corps de connaissances scientifique par la recherche. L’histoire de chaque profession est étudiée en relation avec l’éducation des praticiens en clinique et de la faculté éducationnelle. Quatre facteurs nommés contribuent à la pénurie de recherches en chiropraxie. Mentionnons : les éléments anti-scientifiques en philosophie, le manque de rôles-modèles, le manque de fonds et un manque de compréhension de la méthodologie de la recherche, lesquels sont aussi considérés comme barrières à la recherche en physiothérapie. Ces obstacles sont étudiés à la lumière des stratégies employées par les deux professions pour traiter ce problème et leur succès ou leur faillite. On souligne que le recherche par les membres des deux professions est fondamentale à la survie professionnelle. Les solutions tendent surtout vers l’accroissement du rendement de la recherche des institutions qui forment les futurs professionnels. Cette nouvelle génération fera probablement en sorte que les professions soient solidement basées sur des principes scientifiques. L’article considère par conséquent le curriculum pré-professionnel essentiellement, quoique pas exclusivement, dans un contexte canadien. (JACC 1988; 32(1) 17-22)
Mots-clés: physiothérapie, chiropraxie, éducation, manipulation

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