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Restructuring of the jurisprudence course taught at the Canadian Memorial Chiropractic College

Introduction: The process by which the jurisprudence course was restructured at the Canadian Memorial Chiropractic College is chronicled. Method: A Delphi process used to restructure the course is described, and the results of a student satisfaction survey are presented. Results: When asked “I think this material was clinically relevant,” over 81% of the 76 students who respondents strongly agreed or agreed with this statement; 100% of students agreed or strongly agreed that scope of practice; marketing, advertising and internal offi ce promotion; record keeping; fee schedules; malpractice issues and; professional malpractice issues and negligence was clinically relevant. When asked “I think this material was taught well,” a minimum of 89% of students agreed or strongly agreed with this statement. Discussion: This is the fi rst article published that described the process by which a jurisprudence course was developed and assessed by student survey. Summary: Based on a survey of student perceptions, restructuring of the jurisprudence course was successful in providing students with clinically relevant information in an appropriate manner. This course may serve as an important fi rst step in development a ‘model curriculum’ for chiropractic practice and the law courses in terms of content, format and assessment strategies. (JCCA 2010; 54(1):60–68)
Key Words: CMCC, jurisprudence, student, chiropractic

Introduction : explication du processus de restructuration du cours de jurisprudence au Canadian Memorial Chiropractic College. Méthode : description du processus delphique de restructuration du cours, et présentation des résultats d’un sondage menée auprès des étudiants. Résultats : Lorsqu’on leur a soumis l’énoncé « Je pense que le matériel est cliniquement pertinent », plus de 81 % des 76 étudiants ont répondu qu’ils étaient d’accord ou fortement d’accord avec cet énoncé ; 100 % des étudiants ont affi rmé être d’accord ou fortement d’accord que les sujets suivants étaient cliniquement pertinents : champ d’exercice ; marketing, publicité et promotion interne ; tenue de registres ; liste d’honoraires ; incurie professionnelle ; négligence professionnelle. Lorsqu’on leur a soumis l’énoncé « Je pense que la matière est bien enseignée », au moins 89 % des étudiants ont répondu être d’accord ou fortement d’accord avec cet énoncé. Discussion : c’est le premier article publié qui décrit le processus d’élaboration d’un cours de jurisprudence et l’évaluation qu’en ont fait les étudiants. Sommaire : selon un sondage sur la perception des étudiants, la restructuration d’un cours de jurisprudence a permis de fournir de manière adéquate des renseignements cliniquement pertinents aux étudiants. Ce cours constitue une première étape importante dans le développement du contenu, du format et des stratégies d’évaluation d’un « programme d’études modèle » pour les cours de droit relatifs à la chiropratique. (JCCA 2010; 54(1):60–68)
Mots-clés: CMCC, jurisprudence, étudiant, chiropratique.

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