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Chiropractic physicians for the twenty-first century?

This paper examines a recent report on Medical Education entitled “Physicians for the Twenty First Century.” The conclusions of this study are summarized. Using the Canadian Memorial Chiropractic College as the focus, chiropractic education is then examined with regard to these same solutions. The results of this comparison show that in many areas, chiropractic education is favourably positioned vis-a-vis medical education, but in other areas it shares the same or similar problems. In the areas of problem based learning and competency based learning, CMCC has already implemented programmes. Further, the objective of our programme is the graduation of a “general” practitioner and our programme is, therefore, a broad based, general professional education. In the areas of the humanities and the social sciences, our programme is deficient and this is something that must be addressed in the coming years. (JCCA 1986; 30(3):127-131)
Key Words: chiropractic, education

Cet article examine un compte-rendu récent sur la formation médicale intitulé ” Médecins pour le vingt-et-unième siècle “. Les conclusions de cette étude y sont résumées. En ce servant du ” Canadian Memorial Chiropractic College ” comme référence, la formation en chiropraxie est étudiée en ce qui concerne ses propres solutions. Les résultats de cette comparaison montrent qu’en de nombreux domaines, la formation en chiropraxie est mieux placée que ne l’est la formation médicale, mais que dans d’autres domaines, elle fait face aux mêmes problèmes ou à des problèmes similaires. Dans les domaines de l’apprentissage reposant sur l’analyse d’un problème, et l’apprentissage de l’art, le CMCC a déjà mis en pratique ses propres programmes. De plus, l’objectif de notre programme est l’obtention du grade de praticien “généraliste “, et par conséquent, notre programme est une formation professionnelle générale, à base large. Dans les domaines des sciences humaines et sociales, notre programme est déficient, et c’est ce à quoi nous devons nous attacher dans les années à venir. (JACC 1986; 30(3): 127-131)
Mots-clés: chiropraxie, formation

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