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Jurisprudence and business management course content taught at accredited chiropractic colleges: A comparative audit

Introduction: the purpose of this study was to conduct a comparative audit of the jurisprudence and business management courses offered at a number of different accredited chiropractic colleges. Methods: Faculty members responsible for teaching students jurisprudence and/or business management courses at a number of accredited colleges were contacted and asked to electronically submit their course outlines for review. Results: Of the 62 different topics delivered at the 11 chiropractic colleges surveyed, not one topic was taught at all of them. The following topics were taught at 10 of the 11 respondent chiropractic colleges: business plan development; ethics and codes of conduct and; offi ce staff/employees. Several topics were only taught at one accredited chiropractic college. Conclusion: While most chiropractic colleges provide some education in the areas of jurisprudence and business management, it would appear that there is no consensus opinion or ‘model curriculum’ on these topics towards which chiropractic programs may align themselves. Based on a literature search, this study is the fi rst of its kind. A more extensive study is required, as well as a Delphi process to determine what should be taught to chiropractic students with respect to jurisprudence and business management in order to protect the public interest. (JCCA 2010; 54(1):52–59)
Key Words: jurisprudence, management, college, curriculum, chiropractic.

Introduction : cette étude avait pour objet de procéder à une vérifi cation comparative des cours de jurisprudence et de gestion des affaires offerts dans plusieurs collèges chiropratiques agréés. Méthodes : les membres de la faculté responsables de l’enseignement de la jurisprudence et/ou la gestion des affaires dans plusieurs collèges agréés ont soumis par voie électronique leurs plans de cours à des fi ns d’analyse. Résultats : parmi les 62 sujets enseignés dans les 11 collèges chiropratiques ayant participé à l’étude, aucun sujet n’était enseigné dans tous les établissements. Les sujets suivants étaient enseignés dans 10 des 11 collèges chiropratiques répondants : élaboration d’un plan d’affaires, codes d’éthique et de conduite, et employés/ personnel de bureau. Plusieurs sujets n’étaient abordés que dans un seul collège chiropratique agréé. Conclusion : bien que la plupart des collèges chiropratiques enseignent des notions de jurisprudence et de gestion des affaires, il ne semble pas y avoir de consensus ou de « programme d’études modèle » relativement aux sujets qui doivent être abordés par tous les programmes de chiropratique. Selon les recherches effectuées dans la documentation, cette étude est la première en son genre. Une étude plus approfondie et un processus delphique s’avèrent nécessaires pour déterminer ce qui doit être enseigné aux études en chiropratique relativement à la jurisprudence et la gestion des affaires afi n de protéger les intérêts du public. (JCCA 2010; 54(1):52–59)
Mots-clés: jurisprudence, gestion, collège, programme d’études, chiropratique.

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